Sunday, June 17, 2007

Ζωή - Ποδήλατο

Θεωρώ την Αθήνα ωραία πόλη κυρίως επειδή πάντα κάτι συμβαίνει και δεν σε αφήνει ποτέ να κοιμηθείς νωρίς, ειδικά το καλοκαίρι. Τα καλά της θα τα πούμε (ελπίζω) μια άλλη φορά. Θέλω αυτή τη φορά να μιλήσω για κάτι που με κάνει και μισώ την Αθήνα και είναι η οδική συμπεριφορά των Αθηναίων. Λοιπόν, όταν βγαίνουμε –που το κάνουμε υπερβολικά συχνά με το τουτού μας– στο δρόμο πιστεύω ότι φερόμαστε σαν ζώα. Ότι έχουμε την καλύτερη σχέση με το όχημα μας και τη χειρότερη με όλα τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Συγγενικό μου πρόσωπο, πριν από μερικές μέρες δήλωσε ότι έχει να μπεί σε ΜΜΜ πάνω από 25 (!!!) χρόνια. Η ειρωνεία της υπόθεσης είναι ότι μένει και σε μια από τις πλέον κεντρικές συνοικίες της Αθήνας που απέχει 3 ολόκληρες στάσεις από το κέντρο με το Μετρό. Λοιπόν, από κάτι τέτοια συμπεραίνω ότι σαν λαός είμαστε τεμπέλαροι και ειδικά οι νέοι. Βαριόμαστε να κάνουμε και την παραμικρή κίνηση (Περπάτημα – Ποδήλατο) που θα μας βοηθήσει να κάψουμε και καμιά θερμίδα. Δεν δέχομαι ενστάσεις σε αυτό, κανένας Έλληνας δεν είναι πρόθυμος να ξεβολεύεται από το αναπαυτικό κάθισμα του οδηγού (κατά προτίμηση...).

Έχετε δει ποτέ καμία υποψήφια κυβέρνηση στην Ελλάδα να υπόσχεται ότι θα βελτιώσει τις υπηρεσίες που παρέχουν οι αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες; Φυσικά και όχι, όλοι για αυτοκινητόδρομους 17 λωρίδων κάνουν υποσχέσεις και διαγαλαξιακές εθνικές οδούς για να πηγαίνουμε γοργότερα στο χωριό μας (...εκλογική περιφέρειά μας...) και να τρώμε τα κοψίδια μας (...ψηφίζουμε τους πολιτικούς των μεγάλων έργων...). Και αυτό γιατί κανείς μας δεν ενδιαφέρεται για τα ΜΜΜ. Το άλλοθι μας είναι: «Ε, αφού είναι χάλια οι συγκοινωνίες». Ναι, η ποιότητα των συγκοινωνιών δεν είναι ικανοποιητική (χάλια δεν είναι) αλλά έχει βελτιωθεί αισθητά και παίρνει πολλή βελτίωση ακόμη. Το Μετρό της Αθήνας είναι γρήγορο, καθαρό, πολιτισμένο και κυρίως φθηνό. Οι υπηρεσίες των λεωφορείων θεωρώ ότι έχουν τελείως λάθος σχεδιασμό και για αυτό δεν λειτουργούν αποδοτικά, για το Τραμ δεν το συζητώ, είναι για να παίζουν οι μαθητές και οι συνταξιούχοι...Το χειρότερο από όλα όμως δεν είναι τα ίδια τα ΜΜΜ και αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις για αυτά αλλά εμείς που σαν πολίτες υποτιμάμε τη λειτουργικότητα τους, δεν τα χρησιμοποιούμε και παίρνουμε το κάρο μας και πάμε πάντα κάπου αλλά μόνοι μας.

Ευτυχώς κάποιοι συμπολίτες μας έχουν καταλάβει τις αρνητικές συνέπειες, ιδιαίτερα στο περιβάλλον, που προκαλούνται από την υπερβολική χρήση του ΙΧ και την έχουν δει ποδηλατικά (εδώ οι καυλόγκαζοι γελάνε - ότι δεν καίει βενζίνη δεν μας κάνει...). Βασική διεκδίκηση πολλών ποδηλατοπορειών που έχουν διοργανωθεί είναι να επιτραπούν τα ποδήλατα σε όλα τα ΜΜΜ τη στιγμή που σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις το ποδήλατο είναι εξαιρετικά δημοφιλές.

Τι να κάνουμε, ας ελπίσουμε ότι και εμείς κάποια στιγμή θα γίνουμε και εμείς Άμστερνταμ. Και δεν εννοώ μόνο τα ποδήλατα...

ps: Είμαι πολύ περίεργος να δω τι θα γίνει με το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Πολύ φοβάμαι ότι οι περισσότεροι Σαλονικιοί θα εξακολουθούν να προτιμούν το ΙΧ τους. Αν όχι (το οποίο και ελπίζω) τότε θα αλλάξει αρκετά προς το καλύτερο αυτή η πόλη.

3 comments:

- sklir - said...

Ποιό Μετρό???? Της Θεσσαλονίκης???


Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ

Mussel said...

Ναι ρε της Θεσσαλονίκης,τι γελάς σαν χάχας?
Τούμπαλι όταν έρθω Ιούλι Αθήνα θα λιώσουμε στο ποδήλατο ε?

klaire said...

To exw ksanapei egw se podhlato den anebainw alla an thelete liwnw sto perpathma!!!!

kai o themis exei dikio!! bariomaste polu, eimaste tempelides kai den mas aresei na kseboleuomaste gia kanenan kai gia kanena logo!!! to periballon ypoferei kai emeis ksunomaste me to sumpatheio!! tha to katalaboume oloi otan einai arga!!!

kai kairos na eksuxronistei olh h ellada!! oxi mono h thessalonikh!!